Tu Amor en Tiempo Puro

tiempopuro700x500.jpg

Ένα αυτοαναφορικό χορευτικό σόλο, με μουσική την πρώτη σονάτα για σόλο βιολί του Johann Sebastian Bach και θέμα την υπαρξιακή, ερωτική, βασανιστική αλλά και λυτρωτική σχέση του χορευτή με το χορό.

Το έργο έχει ως αφετηρία το ερώτημα του πώς μπορεί κανείς να χορέψει ένα μουσικό έργο που ανήκει ουσιαστικά στο χώρο της απόλυτης μουσικής. Παρόλο που μορφολογικά διατηρεί ορισμένες γέφυρες προς τη μουσική για χορό της εποχής του μπαρόκ, η πρώτη σονάτα για σόλο βιολί είναι ένα έργο που «δεν έχει ανάγκη» το χορό.

Η χορεύτρια Εύα Παγουλάτου, που επέλεξε για το σόλο της την πρόκληση της «μεγάλης» μουσικής, καταθέτει με την ερμηνεία της το αφήγημα της ίδιας της σχέσης της με το χορό, που δεν είναι άλλο από την αέναη μάχη του χορευτή για την τελειότητα, την αριστεία.

Για να σταθεί στο χώρο που παράγει η μουσική του Bach, η χορεύτρια επιστρατεύει ό,τι καλύτερο έχει, ό,τι καλύτερο είναι: το απόσταγμα του καθημερινού αγώνα μιας ζωής για το χορό!

Το έργο ανήκει στον Κύκλο των Ερώτων «Tus Amores» της Αναστασίας Λύρα. Είναι το τρίτο μέρος του κύκλου που πρωτοξεκίνησε με την παράσταση Τu Αmor Revolucionario το 2008 και συνεχίστηκε με τις παραστάσεις Tu Amor en el Mar del Tiempo,Tu Αmor a Contrarreloj, Tu Amor en Tiempo Puro και Tu Amor ad infinitum κατά τα έτη 2013-2015. Οι «Έρωτες» της Αναστασίας Λύρα, στο Μικροσκοπικό Θέατρο, διερευνούν τη σχέση τους με το Χρόνο. Άλλοτε συμπαρασύρονται μαζί του, άλλοτε αντιστέκονται, παλεύοντας ενάντιά του, και άλλοτε τον χρησιμοποιούν ως όχημα για αναστοχασμό. Αντιστοίχως, η κινητική φόρμα ταλαντεύεται ανάμεσα στον εκ των προτέρων οργανωμένο, προγραμματικό χορό και στη γόνιμη ελευθερία του χορευτικού αυτοσχεδιασμού.


Μουσική: Johann Sebastian Bach, Σονάτα για σόλο βιολί αρ. 1 BWV 1001, ερμηνεία Arthur Grumiaux
Χορογραφία, κοστούμια, φωτισμοί: Αναστασία Λύρα
Χορός: Εύα Παγουλάτου
Διάρκεια: 15 λεπτά.

Μικροσκοπικό Θέατρο  
28 Μαρτίου 2015 είναι καιρός - πρώτη περίοδος
7 & 28 Φεβρουαρίου 2015 είναι καιρός - πρώτη περίοδος

Φωτογραφίες: Θωμάς Μάμαλης

... Το σώμα των χορευτών «κάτω από το μικροσκόπιο»: Αυτή η ανάγκη της αναλυτικής ματιάς έδωσε το κίνητρο στη γνωστή χορογράφο Αναστασία Λύρα να δουλέψει σε «ατμόσφαιρα δωματίου» ύστερα από χρόνια παρουσίασης έργων της σε ανοιχτούς δημόσιους χώρους. Το περίεργο είναι ότι όταν αγόρασε το κτίριο στη Δεξίππου δεν είχε υπόψη της τον πλούτο που έκρυβε στα θεμέλιά του.
Το Μικροσκοπικό Θέατρο πάει καλά και πλέον αποτελεί έναν τόπο συνάντησης καλλιτεχνών και φίλων του σύγχρονου χορού με τις βραδιές χορού να συνεχίζονται και μετά την παράσταση με συζητήσεις και κρασί έξω στην αυλή. Περισσότερα.

Σάντρα Βούλαγαρη, Καθημερινή, 30/1/2015

×


Share this post

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn